پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2997
-
الف
+

«آینه‌های پریده رنگ» برنده بهترین فیلم کوتاه جشنواره بیروت

جوایز بهترین فیلم کوتاه و کارگردانی مستند شانزدهمین جشنواره بین المللی سینمائی بیروت نصیب کارگردانان ایرانی شد.

جوایز بهترین فیلم کوتاه و کارگردانی مستند شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینمائی بیروت نصیب کارگردانان ایرانی شد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینمایی بیروت در حالی عصر پنجشنبه 23 مهرماه پایان یافت که «آینه‌های پریده رنگ» ساخته «سالم صلواتی» کارگردان ایرانی برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه این جشنواره شد.

فیلم مستند ایرانی «اعتراض وارد نیست» به کارگرانی مشترک «محمدرضا و فرناز جورابچیان» هم برنده جایزه بهترین کارگرانی فیلم مستند این جشنواره شد. این مستند که زندگی پنج مهاجر افغانستانی در ایران را به تصویر می کشد در مدت سه سال ساخته شده است.

صلواتی، کارگردان «آینه های پریده رنگ» تا به حال جوایز زیادی برده است. وی در جشنواره بین‌المللی سینمایی بیروت در سال 2014 نیز موفق شده بود دو جایزه این جشنواره را بدست آورد.

گفتنی است که صلواتی جایزه خود را با «محمد الهلیل» کارگردان سازنده فیلم کوتاه «الماطور» تقسیم کرد تا به طور مشترک برنده این جایزه باشند.

علاوه بر این، جایزه بهترین فیلم مستند این جشنواره به فیلم لبنانی «روبرت» ساخته «غنی عبود» کارگردان لبنانی تعلق گرفت. 

همچنین، «کارلوس شاهین» کارگران و هنرپیشه لبنانی که ریاست کمیته داوری جشنواره را برعهده داشت، بیانیه این کمیته را قرائت و از حضور کارگردانان جوان ابراز خرسندی کرد.

بیشتر فیلم‌های این جشنواره به مسائل اجتماعی پرداخته بودند.

لازم به ذکر است که فیلم، «امور شخصی» ساخته «مها حاج» کارگردان فلسطینی که با حمایت مالی رژیم اشغالگر قدس ساخته شده بود، اجازه اکران نیافت.

در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینمایی بیروت 76 فیلم از جمله 31 فیلم کوتاه و آثاری از کارگردانان بین المللی شرکت کردند.

م ه / ح ی

نظر شما
ارسال نظر